zondag 1 april 2012

Bloemendellen

Als ik het bos uitkom sta ik plotseling voor een wildrooster, met naar beide kanten een hek van gaas. Voor mij ligt een open stukje natuurgebied, met zandheuvels, heide, struiken en berkenbomen. Mugjes dansen in de volle lentezon. De lucht trilt. Het is doodstil. Een smal en uitgesleten konijnenpaadje slingert van me vandaan, ongetwijfeld ergens naar de andere kant. Dat meldt mijn routebeschrijving tenminste.
Op het bordje voor me lees ik over schapen en een ram die dit prachtige heideveldje, genaamd ´Bloemendellen´, begrazen. Betreden op eigen risico, staat er in sierlijke letters.



zijn kruiwagen vol
uitgebloeide narcissen
zo warm in de zon



[Het piepkleine natuurgebiedje 'Bloemendellen' ligt op loopafstand van Borger, aan de voet van de Hondsrug. Het is eigendom van Stichting Het Drentse Landschap]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten